grunge och högstadiet

Det blev inte en så uschlig dag igår som jag befarat ändå. Den andra föreläsningen vi skulle haft efter lunch blev inte av, något som passade mig utmärkt eftersom mina stackars fötter led helvetets plågor i mina fina, högklackade skor.. 11 cm tar på krafterna efter ett par timmar. Jag måste leta fram mina party-feet, de hjälper faktiskt!

I vilket fall så kom jag hem och letade igenom brevlådan efter mina kursböcker, som naturligtvis inte kommit, men hittar istället en avi för de drMartens som jag fyndade från Tradera häromdan. Det käns verkligen som att få presenter när man får hämta sitt paket på posten! Kängorna passade perfekt, och i min klädsel både kände jag mig och såg ut som på högstadiet, knälång vippig kjol, grå strumpbyxor, mörkgrön figurstickad kofta till halva låret och stor mössa på huvudet. Voila - grunge deluxe! Fast på ett snyggt sätt då, jag avsvär mig allt vad skabbighet har att göra.

Iklädd denna kreation cyklade jag över till järntorget för lite shopping och kände mig nästan löjligt, lyckligt höstig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0