Mättast

Duktigaste jag pallrade mig iväg till gymmet efter föreläsningen, trots att det var det sista jag ville göra en gråmulen måndag som denna. Mest av allt ville jag ligga i sängen med en gigantisk påse godis, och glo på romcoms hela dagen, men se nej, det går inte för sig. Inte när kläderna upptäcker sig sitta alldeles för tight kring magen.

Det här börjar ärligt talat bli ett problem. Kan ingen skicka Anna Skipper på mig? Haha, seriöst, det var ett skämt. Jag avskyr hennes puckade råd mer än nånting annat, den största behållningen med hennes program är att trycka i sig lite extra ostbågar när hon står där och gormar felaktigheter. Så nu ska det tränas lite extra, hur svårt ska det vara egentligen att bli av med några kilo? Min enda svaghet är gooooodis.... Saltlakrits och choklad. I den ordningen. Knark.

I alla fall så kom jag hem och slängde ihop godaste middagen på länge; Moussaka. Har velat testa ett tag, och nu fann jag mig ha både aubergine och köttfärs hemma. Pojke Per godkände också maten, trots att han vanligtvis är skeptisk till de lite mer mystiska grönsakerna (läs: aubergine). Allt som allt, här ligger jag och jäser. Men inget godis idag. Stolt!

257556-120

Inte min, men ser likadan ut! Bilden är från Icas hemsida, receptet likaså. Rekommenderas!

Kommentarer
Postat av: Anna Nio

Säg till om du vill ha receptet på en vegetarisk moussaka som är kanongod (och utan aubergine men med squash istället, som är så mycket godare). :)

2007-10-15 @ 19:42:13
URL: http://mehearties.blogspot.com
Postat av: Anna Nio

Härligt, du kan spana in receptet här!

2007-10-15 @ 20:26:53
URL: http://mehearties.blogspot.com
Postat av: Anna Nio

Meh, min kod funkade inte, nåväl, nu bör du få länken under URL-fältet i alla fall. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0