Angst

Jag är så trött att jag tror jag stupar i säng NU, klockan fem, utan vare sig middag eller träning eller nånting inplanerat. Det känns lite pinsamt att jag numer anser sex timmar i skolan vara en prövning bortom prövningar - kanske till och med likställt med hobbitarnas traskande genom Mordor, ledsna ögon och allt. Jag är så van vid förra årets två-tre föreläsningar i veckan, och verkligen inte längre än tre timmar. Tortyyyr!

Ja, jag veeet att jag gnäller, men jag behöver det.. Dessutom ska vi ha muntlig redovisning imorgon, inför nästan 80 barska personer, och jag förvandlas återigen till rodnande, stammande fjortonåring. Alltid lika intressant.

Min andra hälft befinner sig i Skåne eller nåt liknande, och ägnar morgonen, dagen och halva natten åt att skörda små muterade havreplantor. Fantastiskt! Den som ändå valt den karriärriktningen, jag vet att jag skulle klä hur bra som helst i vit labbrock. Istället ska jag kläcka ur mig kloka argument för att Sverige skulle må bra av en senat som komplement till riksdagen. Ack, ack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0