Nej, jag heter inte Alice...

...däremot är "Automated Alice" en boktitel av den ypperligt finurlige författaren Jeff Noon, vilken jag rekommenderar varmt om man som jag gillar underliga stories. 

Detta är för tillfället heller inte planerat att bli någon slags theme-blogg, det finns det just nu inte tid till. Istället så är det jag, hon den där som kommer stå i centrum. Precis som i vilken web-baserad dagbok som helst. Jag kommer bli förvånad om det dyker upp kommentarer, men varsågoda, har man ändå råkat trilla in, så säg gärna hej. 

Det kommer figurera en sambo Per och en löjligt älskad katt. Och ganska mycket nördreferenser, tvserie-marathon samt en och annan gnällig kommentar över skolan. Som jag å andra sidan älskar. Aldrig har huvuvdet mått så bra som när det får fyllas av intressanta historiska fakta, obskyra tänkares  galna idéer och kontexter som vävs samman med huvudet på sned.






Kommentarer
Postat av: Rebecca

Ja, när jag ändå är här kan man ju lämna en kommentar :)

2007-05-25 @ 06:38:49
URL: http://livligt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0