Dö klocka dö

Jag ska inte påstå att jag alltid avskyr tidiga morgonar. Vackraste stunden på dagen måste vara när natt övergår till morgon i gråblått ljus och fuktig luft. Allting doftar starkt och fåglarna börjar vakna. Låter poetiskt, och jag trivs..

Men vissa dagar...

Klockan är fem på morgonen, och kaffet hemma är slut. Min älskade rosa iPod har börjat lägga av, och detta betyder att jag kommer få möta dagen med öppna öron, något som kommer resultera i stoj och stök - folk väsnas även tidigt på morgonen, och bussar är aldrig särskilt skoj i vilket fall.. Jag har redan dåligt samvete över att jag lägger precious uppsatstid på jobb, och här kommer nu ytterligare nio timmars elände. Dessutom är det löning. Och fredag, folk kommer riva och slita som galningar, utan minsta tanke på att jag också har andra saker för mig.. Ack ack.

Det är inte utan att jag är avundsjuk på Per som sussar vidare i varm säng..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0