A little 'bout me

Tänkte att det är dags att jag presenterar mig lite mer utförligt. Testet är stulet från nån annan, tyvärr kommer jag inte ihåg från vem, skäms på mig. 

1. Tre namn jag lyssnar till:
Anette mestadels. Samt sådana löjliga namn som älskling, bejbi och sötnos. Men de har min pojk patent på. 

2. Någonting jag tycker om med mig själv:
Har trotsat min rädsla för universitetet och faktiskt kommit igång. Yey me! 

3. Någonting jag inte tycker om med mig själv:
Att jag inte har bättre framförhållning. 

4. Detta är jag rädd för:
Mördarsniglar, ensamhet och byråkrati (hey Brazil). 

5. Tre saker jag vill ha varje dag:
Kaffe, kramar och tyvärr ? godis. Mat kan vara trevligt också. 

6. Tre saker jag absolut inte kan göra:
Absolut och absolut, men sova ensam är ingen höjdare. 

7. Detta tycker jag om att göra:
Läsa tjocka böcker, se på hela säsonger nördiga tv-serier i ett sträck, promenera tidigt på morgonen, dricka kaffe mitt i natten, gosa in ansiktet i en kattmage, sova bredvid en varm pojk. 

8. Detta vill jag göra just nu:
Baka något gott, äta lyxig helgfrukost. 

9. Bästa känslan:
Trygghet. På alla de sätt. 

10. Värsta känslan:
Övergivenhet. 

11. Följande egenskaper ser jag gärna att min partner har:
Intelligens måste vara det mest attraktiva som finns. Ett fördelaktigt utseende kommer visserligen efter detta, men jag kan inte neka till att det är viktigt också. Samt humor. Nördar verkar ha patent på bra humor, (eller så är det bara jag som här säger mer om mig själv). 

12. Är du kär just nu:
Magen är varm varje dag. 

13. Jag vill gifta mig:
Already got ONE ring on my finger? Planerar in en till inom en inte allt för lång framtid. Med pojke Per vid min sida.

14. Följande tre saker vill jag göra innan jag dör:
Den här frågan var svår, om jag VERKLIGEN ska vara ärlig, typ, ?du kommer dö inom fem år, vad gör du??, så skulle jag nog velat ha bott i ett annat land för en tid (så länge de pratar engelska, vi ska inte vara FÖR kulturella här), ha riktigt bra och djup kontakt med min familj, samt skaffat en liten löjlig bebis. 

15. Min käraste ägodel:
För tillfället min älskade MacBook. Samt mina skor. 

257556-13


16. Något jag vill ha i present: 
Aaah! Galen fråga, den här listan kommer bli hur lång som helst! Jag tar den i ett annat inlägg istället. 

17. Detta har jag på mig just nu: 
Kjol och svart/vit-randigt linne. 

18. Favoritkläder:
Helt beroende på tillfälle. Är jag hemma så ligger ofrånkomligt ett fint lager av vita katthår över kläderna, så här föredras något slappt och --. Annars är svart en favorit. På det mesta. Har oftast kjol. 

19. Favoritdjur:
Kattmänniska djupt in i själen. 

20. Följande musikstilar tilltalar mig mest:
Pop, rock, indie. Engelskt 90-tal.

257556-15


21. Tre av mina favoritlåtar för tillfället:
Min käraste rosa iPod har gått och självdött, så öronen har fått vila ett tag. 

22. Skola - roligaste/tråkigaste ämne:
Roligaste måste jag säga historia, både på gymnasiet och den idéhistoria jag spenderat det senaste året med. Tristast, defenitivt matte och idrott. Aint ma thang. 

23. Stjärntecken:
Vädur. 

24. En bok jag gillar:
EN? Galenskap, jag kan sträcka mig till en författares böcker. Douglas Coupland. Håller i alla lägen.

257556-14

 

25. En film jag gillar: 
EN? Galenskap. Kan inte välja. 

26. TV-program jag gillar:
Ser väldigt sällan på TV, däremot går säsong efter säsong med tv-serier varma på datorn. Stargate SG1 samt spinoffen Atlantis, Battlestar Galactica, Buffy the vampire slayer, Eureka, Babylon 5, Farscape, Firefly, Absolutely Fabulous, Scrubs, Mythbusters, 4400, Dead like me. Serier ses bäst i marathonsittning. Ett avsnitt i veckan är helgerån.

27. Favoritdoft:
Regn. 

28. Detta äter jag gärna:
Körsbärstomater, avocado, blåbärspannkakor. Muffins och lättfil. Sallad. 

29. Dricker helst:
Mineralvatten, apelsinjuice, Cola Light, mörkt öl, rött vin. 

30. Favoritgodis:
Saltlakrits och allt med cherry-smak. 

31. Hit vill jag gärna åka på semester:
Sydfrankrike, Irland, Skottland, Paris, Tokyo, USA, London. 

32. Färg på mina ögon: 
Blå. 

33. Min längd:
171 cm 

34. Jag tror på:
Jobbig fråga. Mig själv? Är inte religiös för fem öre.

35. Jag spelar:
Skulle vilja svara ?På hästar?, bara för det absurda, men nej, inte ens det. 

36. Person jag beundrar:
Folk som genomför vad de föresatt sig. 

37. Så här bor jag: 
I en ljus, fin, öppen tvåa tillsammans med Per och kisse, i nästan centrala Göteborg. Tyvärr en studentlägenhet, så kommer behöva flytta nån gång i framtiden. Men lätt bästa stället jag nånsin bott på. 

38. Antal döda krukväxter i hemmet:
Hm, en kanske. Annars har de hämtat sig bra. (Man ska VATTNA krukväxter) 

39. Det här tänder mig:
Intelligens och integritet. Skarp blick. 

40. Det här gör mig avtänd:
Muskler och det mesta som har med muskelbyggande att göra. Ointelligens. Folk som skryter om att de inte läst en bok ?sen jag gick i högstadiet?. Mans- och kvinnsgrisighet. Normer. 

41. Favoritfärg:
Svart, mörkrött, babyrosa samt ny favorit: armygrönt. 

42. Favoritcitat: 
Tar nog även denna i ett eget inlägg lite senare. 

43. En hemlighet jag vet: 
Skulle inte vara en hemlighet om jag berättade, now would it? 

44. Bästa present jag fått:
Eum.. 

45. Senast köpta skiva: 
Hmm, runt 2003 nångång, kommer inte ihåg vilken. Kan ha varit en Belle and Sebastian-skiva. Har numera sålt av alla mina skivor till förmån för iTunes. 

46. Det jag är mest nöjd över med mitt utseende är: 
Min hy. 

47. Det jag är minst nöjd över mitt utseende är: 
Gah! Magen sväller över! 

48. Udda förmåga/egenskap:
Neh. 

49. Om jag vore ett djur skulle jag vara:
Katt. 

50. Två personer jag vill ska göra detta test: 
Neh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0